söndag 4 mars 2012

Ryggskott...

Jaha, då har jag varit lite begränsad i min framfart sen i onsdags. Jag satt på huk när det helt plötsligt högg till i ryggen och sen låg jag där på golvet. Åh, vad ont det gjorde! Tala om att det var en fundersam fyraåring som kom till undsättning. Telefon, vatten, värktabletter, varm vetekudde, filt och nallar fick jag levererat till min lägerplats (huvudet i hallen och kroppen i vardagsrummet). Som tur var hade jag lillen ute i vagnen, och han sov fortfarande när min mor kom som en räddande ängel.

Mamma, pappa och min lillebror har alla tre varit räddande änglar de senaste dagarna, förrutom barnpassning, blöjbyten, färdhjälp till kiropraktor etc. så har de även ordnat med projektet som var inbokat detta veckoslut nämligen målning av barnrum. Dottern och sambon skulle på skotersemester och då skulle det målas och målas och målas...
Och målat har de sannerligen gjort!



© Sommarfågel


Här kommer en liten första bild på ommålat barnrum. Lister, dörrfoder, tilläggsisolering  av två väggar och bröstpanel ska till innan vi är nöjda. Men vi kör det i etapper. Flaggspelet i fönstret har jag och 4-åringen gjort tillsammans här i vintras. Hon klippte och jag sydde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Widget by LinkWithin