onsdag 18 mars 2009

Sommarstuga

När jag ser mina fotografier tagna vid vår sommarstuga blir jag så sugen på sommar. "Vår sommarstuga" säger jag men den är ju inte längre vår. Vi sålde den för några år sedan och jag har nog inte kommit över den förlusten riktigt. Sommar blir det inte riktigt innan man har fikat med de gamla kaffekopparna och faten i solskenet utanför köksfönstret. Där man kalasade på farmors kakor och bullar. Och tvingades lyssna på pappa och farmors smågnabbande. :-)




© Sommarfågel

Gillar färgen på träpanelen i vi hade i hallen. Undrar hur det ser ut hos dom nya ägarna. Jag älskar träpanel i trapphus. Målad ska den vara!




© Sommarfågel

Här hemma har vi ännu inte någon träpanel i trapphuset, men den har kommit upp i hallen. Vit pärlspont har jag drivit igenom. Smala brädor, med en tydlig pärla.

Åh, vad jag letade innan jag blev nöjd. Så glad att jag inte gav upp mitt letande när sambon hittade en liknande panel för en billig penning. Och nu är vi båda mycket glada att vi fortsatte leta!

Spana gärna in den snygga blomkrukan som sambon min har köpt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Widget by LinkWithin