lördag 14 mars 2009

Inredningsblogg!


Hej och välkommen! Efter att ha följt så många andras fina inredningsbloggar ett längre tag så har jag bestämt mig, även jag behöver samla mina tankar och idéer runt inredning. Så det fick bli en egen inredningsblogg!

Just nu cirkulerar tankarna kring klädförvaring och sovrumsinredning, vi har ett oinrett rum som ska fungera som både gästrum och kontor. Men det som sysselsätter mina tankar just nu är hur vi ska lyckas skapa så pass mycket möjlighet för klädförvaring i detta extra rum att vi kan packa upp flyttkartongerna som blivit stående sedan inflytten. Det har gått ett halvår snart och kontoret ser ut som ett förråd. Flyttkartonger så långt ögat kan nå! Vi kommer inte åt att måla väggarna och slå upp panel i taket som vi tänkt oss.

Men det ska snart bli bättring på den fronten. Redan idag ska vi hämta hem en köksoffa som vi köpt av min bästa vän. Har varit på jakt länge efter just en kökssoffa och på något sätt lyckades min fina vän ropa hem två stycken för en tid sen. Och nu ska den ena av dom få komma hem till oss. Det blir en utmärkt förvaringsmöjlighet för bordsdukar, gardiner etc.
Bordsdukar är en nyupptäckt passion hos mig. Och samlandet på dem är skrymmande, men om de får ta plats i kökssoffan så kan jag nog med lite omorgnisering i skåp och byrålådor packa upp ytterligare några flyttkartonger med kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Widget by LinkWithin