tisdag 31 mars 2009

Blomsterprakt

Vi liksom många andra väntar nu på sommaren.
Bland annat väntar vi på att få börja sätta vår prägel på trädgården.
För ett tiotal år sedan var denna trädgård en fröjd för ögat, människor söndagspromenerade förbi för att njuta av blomsterprakten, men de senaste åren har det inte blommat så mycket tyvärr.
Det vill man ju ändra på och eftersom att detta blir vår första sommar med trädgård så vill man ju så mycket!

Har ägnat lite tid åt att fundera på buskar, träd och blommor. Kommer med all säkerhet att hinna fundera mycket mer kring dessa ämnen innan sommaren är här.

En rosa Leonardo da Vinci som här till ovan hittade jag på Plantagens hemsida. Om jag kan få tag på den så är den given i vår trädgård, tycker att den är så vacker. Intensiv i färgen och rund i formen, robust och ljuv på samma gång.

Grann och lekfull är denna snöbollsbuske som jag tycker mycket om. Den finska snöbollsbusken är härdig och klarar sig till och med i växtzon 8.
Ska kolla upp det när vi ska till Finland i sommar, ser fram emot resan, det är alltid lika kul att träffa släkten. Och det är så roligt att träffa min moster som är konstnär. Sambon min tycker att det är roligt att umgås med hennes man då de delar intresse för slöjd och hantverk.

De har, tillsammans med vänner i byn de bor i, rustat upp en gammal fäbod. Helt fantastiskt vilken hantverk!
Vi är mycket imponerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Widget by LinkWithin