lördag 14 mars 2009

Inspirationsjakt

Är på inspirationsjakt när det gäller kontor/gästrum och Lexingtons hemsida ger många uppslag. Önskar att jag hade ett lite större rum att arbeta med då skulle jag få plats med en sån här fin säng! Men då skulle vi nog vilja sova i det rummet själva...

Taket är helt underbart och värdet av att ha mer än ett fönster i ett rum gör sig påmint. Ljusinsläppet blir ju så fint.

Jag gillar kulörerna, ganska olikt vad vi har i övriga rum så här långt men det borde gå att binda ihop det hela på något sätt. Ja, när jag ser det här tycker jag att mörka möbler är mycket vackra.

Det här fina skrivbordet och kontorsstolen känns närmare det som jag tänkt mig i möbelväg.


Ett vackert skrivbord har vi redan, lika fint som ett Lexingtonskrivbord, men vår kontorsstol är mer ergonomiskt riktig än vacker. Kanske kan jag sy nytt överdrag till stolen, ja så får det nog bli.

Blommigt kanske, ska fundera lite på det.



Angående blommigt så bara måste jag visa de här lapptäckena från Green Gate. Helt fantastiska enligt mig.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Widget by LinkWithin