torsdag 29 mars 2012

Projekt


Så här för ett tag sen fick min sambo för sig att trapphuset som leder till källaren behövde ägnas lite omtanke. Han tröttnade nog på den deprimerande utsikten som han såg varje dag (där hänger hans arbetskläder).

Han har förut knackat ner fuktskadad puts och putsat om väggarna. Och målat själva trappen grå.

Nu beslöt han sig för att måla dörren nedanför trappen och upptäckte då att karmen var fuktskadad, mot trappen till. Han har drenerat om grunden i somras och har även tagit ner funktskadad puts i källaren och putsat om där. Men karmen till dörren hade vi minsann missat att den var skadad. Jag har känt att det var något som luktade unket men har inte kunnat lokaliserat källan. Nu känns det som om luften är ren. Så skönt!

Efter att dörren fick sig ett uppsving så fick han blodad tand och började måla tak och väggar i trapphuset, sen rasade det på av bara farten. Han satte upp pärlspont i en del av taket. Så nu är det bara några lister och några lager färg bort innan vi kan börja hänga upp arbetskläder där igen.

Och det är även här vi har tänkt oss att en liten mediecentral ska vara placerad; gateway m.m. Det innebär färre tekniska prylar i vardagsrummet på andra sidan väggen. Hoppas på att det blir bra. Börjar dock fundera på om det trådlösa nätverket fixar den här väggen. Vi har precis fått en ny gateway där det sades att det skulle fungera bättre men jag vet inte jag... hittills tycker jag mottagningen är bedrövlig.




Före och efter pärlspont i en del av taket. Det blir finfint!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Widget by LinkWithin