torsdag 15 mars 2012

Lyx

  
Hej!
Här varvas ryggont och glädje över att köket blir ljusare och ljusare för varje dag. Jag får bara måla om jag kommer ihåg att ta pauser ständigt och jämt, var tvungen att åka till kiropraktorn igår igen då jag inte riktigt arbetat på det sättet utan bara kört på. Man vill ju bli klar!!! Men kroppen sa ifrån, och ryggskott vill jag inte ha igen.

Så i en av dessa pauser från målandet så tänkte jag visa er, hur det går. Första bilden visar min arbetsbänk, det hörnet av rummet som jag nu inmutat. Ovanför den bänken ska de fina spröjsade glasluckorna sitta. När jag målat klart dom ska vi lämna in dom för omglasning, originalglaset (från 90-talet) var tonat, och det passar ju inte alls i det nya vita läckra köket. :-) Ljust ska det va!

Bild två och tre visar just det tonade glaset, till luckorna ovanför diskbänken har har jag inte hunnit ännu, så där är det kvar. Visar fler bilder på skåp i nästa inlägg, för om ni tror att man inte kan få in fler skåp i ett kök på 18 kvadrat så tror ni fel. Vi har många fler! Men det resulterar i minimal plats för köksbord och stolar, samt plats att röra sig på. Vi ska ändra på det framöver. När lyxvaran TID ramlar över oss.






Fotografier © Sommarfågel




1 kommentar:

  1. Vad använder du för grundfärg? och har du slipat eller tvättat med något speciellt innan du målat?

    Är supernyfiken! Ska snart starta upp mitt eget projekt med måleriet ;)

    SvaraRadera

Blog Widget by LinkWithin