onsdag 21 mars 2012

Så enkelt


Enkla hyllor ovanför diskbänken har jag gått och suktat efter, ett ställe där vardagsporslinet är lättåtkomligt. Hyllorna skulle göra att det blev lite luftigare i köket. Nu har jag kommit ett steg på väg, har inte rivit ner några skåp utan har istället tagit bort skåpluckorna. Det är så härligt! Luftigt och charmigt. Och enkelt.

Hyllplan finns fortfarande med i planeringen men nu har jag sannerligen köpt mig lite tid. Och notera kaffe/te skåpet, barnsäkert eller vad?! Ska bara flytta uttaget in i skåpet, just nu är det under skåpet. Sedan lite belysning i de yttre skåpen så är jag nöjd.

Vi har vänner vars ettåriga dotter fick hett tevatten över sig, även om det gått två år nu så har jag inte kommit över skräcken att det skulle kunna ske hos oss också, så lätt, och så stor skada det gör. Så att få upp perkolatorn och vattenkokaren från bänken känns bra. Man kan inte bygga bort alla faror men man kan i alla fall bättra på sin egen nattsömn något.





Ja, det är bara att jämföra. Före och efter, dock är inte "efter" helt klar. Har en hel del målning kvar. Och "före" är det väl inte riktigt heller då man ser att jag har börjat måla skåpen. Men här har ni det i alla fall!

Notera också snygg hängare för kökshandduken, den har vi haft i flera år, men den har hängt på väggen till höger om dessa överskåp, och där har den inte kommit till sin rätt. Ha det nu bra vänner!

1 kommentar:

  1. Superfint! Vilken bra idé med kaffekokaren!
    Härligt när det blir som man vill ha det :)

    SvaraRadera

Blog Widget by LinkWithin