tisdag 27 mars 2012

Nya köksgardiner





Har ett angenämnt beslut att ta. Valet mellan dessa två vackra tyger, båda garnfärgde. Men bild nr 1 visar alltså ett tyg som är grön och vit randigt, medan nr 2 är grön och vit rutigt. De skiljer lite åt i nyansen av grönt, den randiga är lite mildare i mina ögon. Det beror nog på att när grönt och grönt möts i rutorna så blir det lite mer intensivt. Tyget har jag köpt på Önskehuset, och det är köksgardiner som ska sys.

Jag har nålat upp tygstycken på en list med krokar och fäst dem i taket, ett alternativ i varje fönster. Hade från början gardinstänger här inne men det innebar att så mycket av de fina gamla fönstren försvann bakom gardinerna. Till jul hängde vi istället upp julgardinerna i taket och vi blev så nöjda. Fönstren såg genast mycket högre ut. Fick bort lite grann av känslan att man är inne i en liten stuga. Det blev högre till tak helt enkelt.

Nu får dessa provisoriska gardiner hänga här tills jag har bestämt mig för någon av dem. Innan alla köksskåp är vita, så är det svårt att vara säker på vilken som passar bäst. Som ni ser sker det utprovning av lampor också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Widget by LinkWithin