måndag 20 februari 2012

Projektens mästare

Hur många projekt har ni igång samtidigt? Är ni sådana som gör en sak åt gången? Eller är ni rastlösa som oss?

Vi har ju ett stort pågående projekt: Utbyggnaden.

Men vi kan liksom inte riktigt fokusera på endast detta projekt. Utan vi kör stora och små projekt vid sidan av. Vi hänvisar till att vi behöver hjälp med eldragning och annat ibland och då står ju projektet stilla tills vi får assistans med sådant vi inte behärskar. Och då tar vi liksom tillvara på denna spilltid när vi kör de lite mindre projekten. Men det kanske inte inte är hela sanningen. Jag tror det handlar om att vi behöver se snabba resultat också. Få bli klara (eller nästan klara :-)) med något också. Skaparglädje och rastlöshet i ett.

Angående projekt; jag påbörjade ett nytt idag. Utan att ha avslutat några andra måste jag påpeka. Jag har skurat köksluckor och lådfronter. Och kvistlackat dem.

Japp, nu gick det inte att vänta längre. Vi blir totalt galna av alla skåp i tung furu. Nu ska dom här gamla Ikea-luckorna bli vita!!! Sambon visste precis vad han behövde säga för att jag skulle få energi att påbörja det hela.

Vi har tänkt oss att flytta lite skåp och vitvaror och funderingarna kring vilka skåp som blir kvar har dragit ut på tiden. Så nu skiter vi i planeringen och bara målar helt enkelt, extra arbete? Ja, absolut men så får det bli. Och vi har redan tittat ut var vi kan klämma in lite pärlspont. Det blir en riktig budgetrenovering, för i kassan har det liksom sinat lite.

Sambon ska köpa färg efter jobbet idag. Det blir nog så att jag röjer ett litet hörn i källaren och står där och målar. Jag får helt enkelt dra in magen så jag kommer förbi och fram.



© Sommarfågel




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Widget by LinkWithin