onsdag 8 februari 2012

Flaggspel till barnrum


Idag tänkte jag börja med en länk till något tänkvärt. Se: Mitt Universum - Bidrag till statistiken.

Nu tänker jag ta en kopp te och kolla i min blogglista. Det finns så många fina bloggar där ute! Har inte sovit så mycket i natt, det var en hungrig och pigg bebis som ville ha sin mor nära, hela natten. Så jag tar mig en liten stund här på förmiddagen att i lugn och ro ägna mig åt just tedrickande och surfande, det är verkligen "egen tid" som har blivit så viktigt att lyckas hitta i vardagen. Ingen annan snor ihop den där rekreationstiden åt en och det är så lätt att glömma.

Sen kan jag ägna dagen åt sånt där som att ladda diskmaskin, tvättmaskin etc. Och eventuellt plocka fram symaskinen igen. För jag tog mod till mig igår och övervann mitt dåliga självförtroende när det gäller syarbeten. Jag började sy på ett flaggspel, eller ja två ska det bli. Ett till varje barnrum.
Jag ser det som en övning i "good enough"-principen. Och målet är att jag ska våga mig på ett par hissgardiner efter det här. Hua!





Så här långt har jag kommit hittills, väldigt prickigt. Det ska bli randigt och rutigt också. Skulle nog vilja ha en blommig också, men då får det nog bli en tripp till tygaffärn för det har jag nog inte på lager. Inte i så pass styvt tyg som jag behöver i alla fall.

Det gröna tyget med vita prickar kommer från ett lakan som jag hade i barnvagnen som liten. Så fint! Det är roligt att kunna återanvända saker man tycker om.


2 kommentarer:

  1. Hejj!! jätte roligt att du bloggar igen :) ska läsa alla dina nya blogginlägg i helgen! har det lite stressigt nu med jobbet och allt.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så roligt att ha lite tid över till det roliga bloggandet. Det ger energi! Hoppas du får lite tid över också, jag längtar efter att få se bilder på er klädkammare vid somrummet. Så härligt det måste vara att ha en sådan!

      Radera

Blog Widget by LinkWithin