torsdag 23 februari 2012

Gröna stolar och blått bord


Foto: Butik Lanthandeln



Köksbord och stolar i pastell. Ja, så här har jag det gärna i köket. Bara resten blivit vitt. Ska ta fram penseln strax igen, för nu sover lillen. Ah, va härligt att få måla!

Igår fick jag en sticka i foten igen av golvet i allrummet på övervåningen. Så nu går jag och funderar på vad vi ska ta oss till med det där golvet. Slipa och måla? Vitt? Kanske ljust grått? Osäker. Jag vill ju att huset ska kännas enhetligt och vi har sex stycken rum med trägolv. Golven i barnens rum var i sämst skick när vi flyttade in så där fick vi börja, vi har slipat och lackat dem. Det har fungerat fint, passar dessa ytor där det leks och kryps på golvet. Dock hade jag gärna haft dem målade i någon ljus nyans. Vi har funderingar på att lägga ett nytt golv över det gamla och måla det nya. Med ett nytt golv skulle vi slippa ifrån de STORA springorna i golvet.
Resten av trägolven är skurgolv. Jag skurar dem med vitpigmenterad golvsåpa. Vardagsrummets golv har jag skurat bort fernissan ifrån. Läs mer om det här. Är dock inte färdig, skulle nog behövas minst en behandling till, fernissan dröjer sig gärna kvar på kvistarna.

Ja, det här med att måla golv...svårt...vitt är vackert och reflekterar ljus...men så roligt tycker inte vi det är att städa. Det stjäl tid från skapande och byggande. Men det hindrar inte att jag vill ha. Om det bara följde med en städare/städerska också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Widget by LinkWithin