måndag 7 maj 2012

Pyssel i trädgården


Idag tänkte jag pyssla lite i trädgården, i sakta mak, men satt nog mest på en stol och planerade faktiskt. Vi är inte i så gott skick, dottern har feber och röda utslag, sonen gråter och gnäller, jag gnäller och vill sova. Men det är skönt att kunna gå ut och lufta sig lite. Grävde lite lätt i ett hörn av trädgården och tog kort på blommorna som flyttat hit från grannens gård.

Nu ligger jag på soffan, läser och blir inspirerad av "Stora boken om byggnadsvård" som födelsedagsbarnet fick igår. Gillar!

2 kommentarer:

  1. Hej! Låter som en välbehövd vila står rätt på schemat. Ja, att planera tillhör ju oxå trädgårdsgörat ;) o det gjorde jag med. Solsken o trött i mössan gjorde en sömnig om nåt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Roligt att du tittade in här hos mig. Vilan gjorde gott, nu är jag på banan igen. Tror t.o.m. att det blir en promenad i regnet idag!

      Radera

Blog Widget by LinkWithin