måndag 13 april 2009

Turkos

Dagens inspirationsbild kommer ifrån Morgan Harriston home. Så fint komponerad, med vackra former och spännande kombination av kulörer.

Skulle vilja smyga in lite turkosa möbler i vårt hus, matta och avskavda i färgen. Men jag vet inte riktigt var det skulle vara någonstans. I flera av rummen i huset har vi gammalt skurgolv, där skulle det turkosa göra sig bäst.

Men helst skulle jag nog vilja ha turkosa detaljer i badrummet och köket. Men där är golven inte lika gedigna. Plastmattor i olika rosa/beiga nyanser. Gillar definitivt trägolv bättre.
När småbarns perioden är över ska vi satsa på trägolv i köket, där är jag och sambon överens.

Frågan är bara om vi kommer att kunna vänta så länge. Vi är inte så bra på att vänta på någonting som har med renovering att göra, vi har alltid ett tiotal projekt igång samtidigt. Så levde vi redan innan vi själva hade hus, då renoverade vi släktingar och vänners hem istället.

För att beskriva det hela närmare kan jag tala om att vi för tillfället håller på att renovera alla rum i huset samtidigt, den lilla toaletten på övervåningen undantagen.

När jag tänker efter har vi inte heller satt släggan i källarväggarna ännu. Uppenbarligen kan vi begränsa vår framfart ibland!



Morgan Harriston home

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Widget by LinkWithin