söndag 12 april 2009

Örngott med spetsar och monogram

Är mycket förtjust i mina fina örngott med spetsar och monogram. Visst är det vackert!
De är mycket speciella för mig då jag ärvt de flesta från min farmor. Jag är rädd om dem men vill samtligt inte gömma undan dem, så nu pryder de sofforna i vardagsrummet som här på bilden, men jag har dem även i kökssoffan och i vår säng.

Jag har förbett mig på att några kommer att behöva lagas efter hand. Och igår kväll gick det första örngottet sönder, tråkigt men jag har inte ändrat åsikt. De ska användas!
Jag får helt enkelt plocka fram nål och tråd.

Att sy är inte min starka sida, min bror därimot är fantastisk, han syr t.o.m. kläder. Han har sådant tålamod....

Målning därimot har alltid varit mitt favorit hantverk, stora resultat direkt!

Men jag gillar ju att sticka framför tv:n så jag får väl byta stickorna mot nål så får vi se om det ger mersmak. Och mitt tålamod är nästintill oändligt sedan jag blev mamma, tänk hur man kan förändras.



© Sommarfågel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Widget by LinkWithin