lördag 18 april 2009

Stolsdynor

Medan vi fortfarande endast drömde om att få äga ett hus och få renovera det så var dessa stolsdynor ett av de inredningsting som jag starkast förknippade med drömhuset.

Vi avvaktade inköpet av stolsdynorna tills den dagen vi målat köket vitt. Och inte längre hade en vattenskada vid diskbänken. Dagen kom till sist och jag var lyrisk när jag såg stolsdynorna på plats. De gör rummet som man brukar säga.

Önskar nu naturligtvis att jag kunde få in något från Nyblom och Kollén i varje rum. Men det får jag nog vänta på. Har precis insett att jag behöver nya sommardäck, och i och med det krymper inredningskassan / renoveringskassan med några sköna tusenlappar.

Jag måste bli bättre på att skynda långsamt. Se det vi åstakommit så här långt och vara nöjd med det, bli mer som Nalle Puh, dotterns favorit. Och numera även min.

"Om en person du talar med inte tycks
lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt
vara så att han har lite ludd i ena örat".
A.A. Milne




© Sommarfågel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Widget by LinkWithin