lördag 21 april 2012

Läshörna i barnkammaren


Hej! Helt i ide gick jag inte trots att den här snön gör mig galen!!! Istället blev jag på så dåligt humör att sambon inte vågade annat än att sätta in en högre växel gällande renovering av barnrummet.

Halvtokig var nog ordet, nervsammanbrottet nära. Leksaker överallt! Känns det igen? Är vi flera som känner att kritor, pappersklipp, klossar, barnserviser, bra och ha-snören, saxar, trumpeter etc. gärna får befinna sig någon annanstans än i vardagsrumssoffan?

Tilläggsisolering, målning av väggar och fönster, bröstpanel, lister m.m. har vi arbetat med. Och nu har vi äntligen kommit så långt att vi t.o.m. har städat ur byggdammet och ungarna har flyttat in.

De är överlyckliga. Vi är överlyckliga. Att det saknas golvsockel, fönsterfoder och någon list förtar inte lyckan.


Fotografi © Sommarfågel

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Det blev ju jättefint!!! Vad duktiga ni är. Blir imponerad av hur du lyckas hinna med både renovering, barn, träning och allt annat som ska göras, inte illa!
    Jätteskoj att få besöka din fina blogg.
    Kram Linn

    SvaraRadera
  2. Tack va snäll du är, men vet du, jag hinner inte med allt, städning tex är under all kritik medan jag kör något nytt projekt. Så illa att besökare måste ringa minst en timme i förväg så att vi hinner röja och jaga dammråttor. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja... jag skulle inte våga komma utan att ringa en timme innan :)Men det är helt okej med lite damråttor!Speciellt efter att jag fick barn har jag börjat inse att det finns viktigare saker att spendera tiden på än att städa. Brukar försöka koncentrera städningen till en och samma dag då jag röjer ordentligt och så njuter jag de andra dagarna!
      Kram kram

      Radera

Blog Widget by LinkWithin