måndag 9 april 2012

Hälsa

Vägde in mig igår, har inte använt vågen sedan jag väntade dottern. Det är fem år sedan! Har inte varit helt frisk sedan dess och det har synts viktmässigt och då har jag inte tyckt att det varit en bra idé att öka bördan med en hemsk invägning. Men nu är kroppen äntligen med mig igen och jag har tränat lite igen. Har känts fantastiskt! Så igår kände jag helt plötsligt att nu jäklar ska här satsas på ett hälsosammare liv. Jag tycker ju sådant är roligt!

Och då vägde jag in mig.

Och resultatet gav mig så mycket energi att jag studsade omkring i huset och gjorde segertecken. Det kändes liksom överkomligt och det hade jag inte vågat räkna med!

Här kommer en bild som får representera en nystart så här på våren.

2 kommentarer:

  1. Här i Finland har vi också plockat fram löpskorna och cyklarna! :) Har också sått pumpa,paprika,meloner,tomat .. Härligt med vår! Hur blir det i sommar?! kommer ni till finland och hälsa på ?! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med både cyklar och växter! Nej, i sommar blir det antagligen inte någon Finlandsresa. Vi har tänkt att resa till Småland och hälsa på vänner, med dem ska vi besöka Astrid Lindgrens Värld. En resa kommer antagligen vara tillräckligt i sommar. Men man vet ju aldrig! Kanske vi behöver en paus i renoverandet!

      Radera

Blog Widget by LinkWithin