onsdag 3 februari 2010

Älskar gamla hus!


Jag har aldrig önskat mig ett nyare hus, men flera av våra vänner har de senaste åren köpt 50-tals/60-tals villor och jag avundas dem verkligen när det gäller förvaringsutrymme. Stora källarutrymmen med tvättstuga, pannrum, hobbyrum, gillestuga, en matkällare eller två + några extra rum för förvaring. Det låter så mycket mer lockande nu än när vi själva var ute och letade hus. Då tittade jag mest på vackra trävillor med gamla fina fönster.














Här har Gård och Torp en artikel om hur alla vi nyblivna ägare till äldre hus snabbt slås av insikten att förvaringsutrymme är en bristvara.
Ett av artikelns fotografier är taget hos Carl och Karin Larsson, här visas en sovalkov som avskärmats med hjälp av en platsbyggd garderob. På andra sidan garderoben bildas ytterligare ett "rum". Med gamla hus får man använda sin kreativitet!

Vi har funderingar på att i dotterns rum bygga en sovalkov, med förvaringslådor under bädden. Men efter att ha sett Karin och barnens kammare, så börjar jag fundera på om det t.o.m. skulle kunna få plats ett litet skåp.

Ska fundera lite på det här innan jag konsulterar min snickare som i dagarna fått sitt yrkesbevis, grattis älskling!


1 kommentar:

  1. Hejj!! tittar in hit nu som då.. Länge sen du skrivit något i din blogg nu.. kanske det börjar bli dax att uppdatera ;) vore väldigt skojj att läsa om vad ni pysslar med!! hur går det med renoveringen?? :)

    SvaraRadera

Blog Widget by LinkWithin