fredag 1 januari 2010

Nytt år och randig passpartou


Gott Nytt År!

Så här vill jag att sovdelen av vårat gästrum/kontor ska se ut. Så kul att ha hittat en bild som binder ihop så många av de elementen jag tänkt mig.
Bilden har jag hittat hos C & G Interiors.

Färgsättningen gillar jag verkligen, och tavlorna är precis i min smak. Jag har redan för ett år sedan skaffat några sådana här fina botaniska motiv, och randig passpartou är givet. Men jag har inte hunnit fixa ramar ännu, var osäker på om det fanns något bra alternativ till guldram.

Fick nog en för stor dos av guldramar under uppväxten, 80-talet sparade inte på plastiga guldramar. Men efter hand har jag börjat gilla tanken på just smala guldramar, vid den här färgsättningen i rummet passar det nog bäst. Det börjar till och med luta åt att jag tycker det är svinsnyggt.







© C & G Interiors





3 kommentarer:

  1. Hej! Vet inte om du missat kommentaren jag skrev för en månad sen..upptäckte din blogg genom att söka på fernissa +linoljesåpa...Hittade en fin blogg på köpet! Undrar lite om ngt. som du skrev på en annan blogg i kommentarsfältet(ursäkta, stalkingvarning men så är internet)Du skrev att du håll på att skura bort fernissa från vardagsrumsgolvet?! Undrar om det fungerade med såpa? Hur gjorde du? Tacksam för svar! Har fernissa i hela huset, phu!

    Mvh Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!
    Tack för påminnelsen, jag skriver ner en beskrivning och lägger upp den imorgon. Fernissa i hela huset låter arbetsamt, då kan det vara skönt att få lite hjälp i starten.
    Tycker det är roligt att du hittat hit, skulle gärna vilja se din blogg också!

    SvaraRadera
  3. Åh! Fint. jag blir glad, har letat på nätet och ditt inlägg var den närmsta jag kommit! :-)

    Min blogg är lite som en husdagbok. Mobilbilder med kass kvalitet och inlägg om vad som händer med huset och med livet. Du kan få adressen iaf.

    ljungskulla.blogspot.com

    Mvh Åsa

    SvaraRadera

Blog Widget by LinkWithin